Skip to main content

Čarobna MESINIJA- PELOPONEZ- prvi deo

MESINIJA- jugozapadni PELOPONEZ- selo CHRANI

Paw traveller- Methoni- Peloponez
Već nekoliko godina razmišljamo o obilasku Peloponeza ali se nikako nisu sklopile sve kockice.
Nekad su kočile finansije a nekad nemogućnost dobijanja godišnjeg odmora… pa ipak… dočekali smo da se slože sve kocke i bajka zvana Mesinija je sama počela da se piše.

Krenuli smo na put od Beograda do sela Chrani u Mesiniji na jugozapadnom Peloponezu.
Ovaj put u komadu traje oko 15 sati, ali smo mi napravili pauzu sa noćenjem u mestu Kamena Vourla na oko 900 km od Beograda, kako bismo sutradan na odredište udaljeno još oko 500 kilometara stigli odmorni i bez žurbe.

Kamena Vourla je primorski gradić- banja smeštena u uzanom pojasu izmedju mora i planine Knemidas koja se strmo uzdiže iza gradića.

Paw traveller- Kamena Vourla plaža
Ima dug uredjen široki trotoar- šetaliste po kome su postavljene bašte kafea i tavernica čiji su lokali sa druge strane ulice.

Plaža je peščana u kombinaciji sa šljunkom, duga i dovoljno široka.

Budite spremni da za putarine na ovom putu od oko 1400 km izdvojite sumu koja i nije tako mala.
Kroz Srbiju se plaćaju dve putarine u ukupnom iznosu od 1500 dinara, zatim kroz Makedoniju četiri putarine u ukupnom iznosu od 6 eura i na kraju kroz Grčku dvadeset putarina u ukupnom iznosu od 49,8 eura (septembar 2019. putarine Beograd/ Kalamata u jednom pravcu).

Paw traveller-Chrani okolina
Ono što je dobro je to što autoput ide skroz od Beograda do Kalamate, pa nam je od isključenja ostalo još oko 50 kilometara ne baš sjajnog puta do sela Chrani, naše konačne odrednice gde smo rezervisali kućicu na dve nedelje. Više o smeštaju Fotine & Bobs Sea view country home možete pročitati u postu  8 povoljnih smeštaja na omiljenim destinacijama u Grčkoj .

Mogu reći da nam se sav trud i trošak isplatio jer nas je Mesinija, taj zaista neverovatan daleki ćošak Peloponeza oduševio. Mnogo smo videli, a mnogo toga i nismo… što sve u svemu, možda, i nije tako loše jer će nam golicati maštu pa ćemo joj se još nekada vratiti.

Paw traveller- Pilos okolina
Put u Mesiniju je za nas bio ugodno iznenadjenje i preporučujem ga svima onima koji su već videli malo više poznata mesta i atrakcije Grčke i koji traže nešto novo.

Već po prelasku Korintskog kanala imate osećaj da ste zakoračili u drugačiju Grčku. Oduševićete se različitim varijacijama ovog krajolika što će vam ovo putovanje učiniti doživljajem bez premca.

Paw traveller- Kiparisia
Mesinija je region koji objedinjuje sve- istoriju, kulturu, ljubazne nasmejane i prijateljski raspoložene ljude, prelepo čisto more i fantastične plaže, močvarna područja puna ptica, skrivene vodopade, prelepa sela pa čak i ajfelov toranj.

Ovo za ajfelov toranj nije šala, jer smo sasvim slučajno idući ka Kiparisiji u selu Filiatra bili iznenadjeni kada smo naleteli na ovu repliku koju je doktor Haralampos Fournarakis nakon uspešne karijere u Americi podigao u mestu svog rodjenja. Kojim povodom i u koje svrhe ne znamo, ali je svakako svojevrsna atrakcija.

Paw traveller- Messinia
Uživali smo i upoznali divne ljude koji žive mirnim životom- farmere, medare, ribare, povratnike koji su bili na radu u inostranstvu, strance koji su se doselili da ostatak života provedu u predivnoj Mesiniji, videli smo i posetili čiste plaže još netaknute masovnim turizmom, i šetali primorskim gradićima koji zaista imaju dušu.

Paw traveller- Chrani plaža
Pejzažima Mesinije dominiraju vinogradi i nepregledni zasadi maslina, a srednjevekovne tvrdjave njenih gradića pružaju samo lagani uvod u bogatu istoriju ovog regiona.

Plaža ima za svačiji ukus obzirom da ih ima mnogo- šljunčanih, uredjenih, neuredjenih, peščanih, malih i nepregledno dugih.

Selo Chrani je malo i brdovito mestašce čiji se stanovnici uglavnom bave agrikulturom. U selu postoji jedan supermarket, jedna pekara i nekoliko tavernica. Ima dugačku peščanu plažu koja se proteže čitavom dužinom sela.
Plaža Chrani je peščana i na pojedinim delovima uredjena sa plažnim barovima i ležaljkama. Gužve gotovo da i nema.

Paw traveller- Caribbean beach bar
Pred sam kraj plaže u pravcu mesta Petalidi pronašli smo simpatičan beach bar “Caribbean" gde smo provodili popodneva.
Hrana u ovom baru, po mom mišljenju, i nije neki gastronomski užitak- više je da se nešto gricne da se prekrati do večere nego da se čovek pošteno najede, ali su im kokteli zaista izvrsni (cena svih koktela je 6,5 eura).

U selu Chrani i okolnim mestima život se odvija polako i natenane.
Niko nigde ne žuri, nema gužve, svako svakog zna.

Tek da se stvori neka slika, u obližnjem Petalidiju postoji škola koju pohadja ukupno 70 učenika (iz Petalidija i okolnih sela) u svih 12 razreda. Sva deca se poznaju i roditelji znaju jedni druge.

Paw traveller- Petalidi
Festivali koji više liče na vašare u Srbiji, su nešto posebno za stanovnike ovih sela.
Svi dodju da se šetaju pored mora, druže i razmene po koju reč, a i zamezi se suvlaki i pečena prasetina direktno iz gepeka kombija.

Ono što je neobično u vezi ove prasetine (osim toga što se prodaje iz gepeka) je to da se celo prase najpre kuva a potom postavi da se peče na ražanj kako bi dobilo specijalno hrskavu koricu. Rečeno nam je da je ovaj specijalitet karakterističan baš za Mesiniju.

Po završetku festival se seli u drugo mesto pa ćete tako iste medare, putujuće mesare, prodavce začina i raznih džidža- bidža već sutradan slučajno sresti u obilasku.

Za dve nedelje koliko smo boravili u Mesiniji nismo sreli ni jednog zemljaka niti smo videli srpske tablice. Turisti su većinom Nemci, Englezi, Rusi i Italijani.

Nadam se da sam uspela da vam prenesem bar delić onoga kako smo mi doživeli ovaj region nesvakidašnje lepote. Više o našim avanturama i šta smo sve obišli čitajte u postu ''Čarobna MESINIJA- PELOPONEZ- drugi deo''

Zapratite Paw traveller i na INSTAGRAMU.

Comments

Popular posts from this blog

Ukusi sa putovanja- Barske štufade, zalogaji za pamćenje

Barske štufade- Spičanski specialitet koji pomera granice Gornji Sustaš-Paw traveller Imali smo privilegiju da prilikom posete Gornjem Sustašu, malom mestu poviše Bara, isprobamo fenomenalne barske štufade, tradicionalni specialitet Spičanskog kraja koji je po receptu svoje svekrve za krsnu slavu pripremila gospodja Zorica Vulezić i počastila nas.   Zorica i njen suprug Slavko bili su naši preljubazni domaćini u  Holiday Home Vulezić  u kome smo proveli sedam dana, i koji su nam na mnogo načina ulepšali boravak. Barske štufade- Paw traveller Iako se može napisati novela o ljubaznosti porodice Vulezić, ipak se vraćamo temi ukusi sa putovanja i fantastičnim štufadama! Barske štufade su jelo koje pomera granice u pripremi junećeg mesa iako se prave od sasvim jednostavnih sastojaka: junećeg mesa, kurkume, vegete, ruzmarina, bibera... začine svakako možete prilagoditi svom ukusu. Bez mnogo filozofije ali sa puno strpljenja i ljubavi prema hrani možete i sami pripremiti ovo jelo koje je a

FRAGOSIKA- neobična bodljikava poslastica

Fragosika, kaktus ili voće? Voće na kaktusu! Fragosika U marketima u inostranstvu a odskora i kod nas se može kupiti fragosika, vrsta kaktusa poreklom iz Meksika ali široko rasprostranjena i po Mediteranu. Ne znam da li je ova neobična voćka najpopularniji letnji plod u nekim zemljama, ali obzirom na njene blagodeti trebali biste je bar probati jer  leči dijabetes, snižava holesterol, a pored ovoga je i odličan izvor kalcijuma, kalijuma, vitamina C i magnezijuma. Prvi put sam je probala kada sam bila dete, a jedna od mojih omiljenih tetaka- Olga, mi je narodskim jezikom rekla da se zove "svekrvin jezik"... E sad, da li je moja tetka imala neku zlu karakondžulu od svekrve sa opako bodljikavim jezikom pa je ovoj neobičnoj biljci samostalno i maštovito dala to ime ili se to u narodu u odredjenim delovima Crne Gore zaista tako zove, ne bih znala pouzdano da kažem. Paw traveller Bilo kako bilo nakon više od tri decenije nabasala sam na fragosiku u jednom lokalnom marketu na Lefka

Egejska tajna - ostrvo Skiros - prvi deo

Osamljeno i netaknuto ostrvo lepih plaža, praistorijskih lokaliteta, i dom retke vrste konja. To je Skiros! Ako tražite lepe peščane plaže, tople i gostoljubive ljude, pejzaže sa izolovanim kapelicama i sve to van utabanih staza, onda pretvorite svoje putovanje u životno iskustvo i posetite Skiros!  Hora Skiros- Paw traveller Skiros je malo ostrvo usred Egejskog mora blagosloveno lepotom svog pejzaža i ljubaznošću svojih ljudi, a mitološki zabeleženo kao mesto odakle je Ahil isplovio za Troju, ali i kao mesto Tezejevog stradanja. Od njega vas deli nešto manje od dva sata vožnje trajektom "Ahilej" koji je u vlasništvu stanovnika Skirosa, od mesta Kimi na ostrvu Evija do Linarije- luke na Skirosu. Dok napuštate trajekt “Ahilej” , otkrićete da je Linarija prelepa ,mala egejska luka sa pregršt taverni i smeštaja za izdavanje, zaklonjena šumovitim brdima iznad koje se uzdiže crkva Svetog Nikole. Pouria, Skiros- Paw traveller To je glavna luka ostrva smeštena i ušuškana u ovaj