Skip to main content

Veličanstveni ZAKINTOS- snovi na javi- prvi deo

Moj prvi susret sa Grčkom bio je Zakintos, fenomenalno ostrvo sa neverovatnim pejzažima, prelepim selima i sjajnim plažama.

Zante- Paw traveller
I da, imala sam predrasude jer sam čula da je ovo ostrvo uglavnom za mlade koji traže lud provod, da ima puno pijanih engleza koji obeznanjeni lutaju do zore i slično…

Ali bilo kako bilo, organizovali smo smeštaj u mestu Tsilivi preko agencije Mediteraneo, i uputili smo se automobilom ka ovom ostrvu koje je od Beograda udaljeno oko 1250 km (oko 1200 km do mesta Kilini kopnenim putem, i od mesta Kilini do Zakintosa oko 19,5 nautičkih milja morskim putem).
Agencija Mediteraneo postoji dugo i pravi su eksperti u organizaciji putovanja u Grčku. Imaju prilagodjene, razumne cene i odlične last minute ponude.

Panorama- ostrvo Zakintos- Paw traveller
Mogu samo da kažem da nas je Zakintos oduševio, i ako planirate putovanje u Grčku ovo ostrvo bi definitivno trebalo biti pri vrhu vaše liste želja.
Zakintos je fantastično odredište bez obzira na vaš ukus jer na ovom ostrvu ima po nešto za svakog i za sve generacije.

Krenuli smo iz Beograda u pola deset uveče i na Zakintosu smo bili sutradan oko podne. Put do Zakintosa nije komplikovan i može se preći u komadu, ali ipak preporučujem da ukoliko imate dan viška podelite ovaj put na dva dela i prenoćite negde.

Rio Antirio- Paw traveller
Na ovom putu imaćete jedinstven doživljaj prelaska preko visećeg mosta Rio Antirio.
Ovaj most je dug 2880 metara i spaja kopneni deo Grčke sa Peloponezom.

Rio Antirio je jedan od  najdužih visećih mostova na svetu i sam po sebi je jedinstven i veličanstven prizor.

Tsilivi je malo mesto sa lepom peščanom plažom, udaljeno oko 4 km od grada Zakintosa, okruženo vinogradima, maslinjacima i baštama punim voća.

Tsilivi plaža- Paw traveller
Ovo je popularno porodično letovalište zahvaljujući velikoj, peščanoj plaži sa plitkom vodom i odličnim restoranima, kafanama i barovima u okolini.

Sve se može naći u centru Tsilivija. Postoje menjačnice, pošta, putničke agencije, super marketi, rentacar agencije, suvenirnice…

Tsilivi nudi širok izbor kafana i restorana koji imaju sadržajne menije ne samo iz tradicionalne grčke, već i iz drugih kuhinja sveta. Postoji i nekoliko restorana brze hrane.

Neki restorani i kafane takođe nude izvorno grčko iskustvo- živu grčku tradicionalnu muziku, pevanje i ples.

Na plaži Tsilivi smo bili svega dva, tri puta jer smo želeli obići što više, i iako je to pristojna plaža, nije baš u top deset. Plaža je duga, peščana, sa toplom i čistom vodom. Uredjena je i ima dosta suncobrana i ležaljki, a uz plažu su i mnoge taverne.

Ako volite sportove na vodi možete se okušati u surfovanju, skijanju na vodi, morskom padobranu i banani.

Zakintos krase strme litice, bujna vegetacija, prelepa sela, brojne uvale i kristalno čiste vode Jonskog mora.

Ovo je pravi raj za sve ljubitelje sunčanja i kupanja, za sve one koji vole da istražuju i obilaze lepa i zanimljiva sela, da obilaze crkvice i vole duge šetnje po netaknutoj prirodi.

Za istraživanje i obilazak ostrva neophodan je automobil ili motor koji će vam omogućiti da brzo i jednostavno dodjete do svih plaža i znamenitosti.

Navagio- pogled sa platforme- Paw traveller
Najpopularnija plaža Zakintosa je Navagio poznata i kao uvala krijumčara.
Ova plaža je zatvorena visokim, strmim liticama i do nje se može doći samo sa mora.

Mi smo se odlučili za manji brodić koji prima sedam, osam osoba i kreće iz mesta Agios Nicolaos, ali postoje i veliki brodovi koji voze do ove plaže i koji su nešto povoljnija varijanta.

Na ovoj plaži se nalazi i najpopularniji foto motiv ostrva- olupina broda (ship wreck).

Po mom mišljenju bolji pogled i bolju perspektivu na ovu plažu imaćete sa platforme koja se nalazi visoko iznad strmih stena do koje se može doći kolima.

Plaža Navagio je više mesto za razgledanje i slikanje nego za opuštanje i sunčanje u miru, ali je svakako atrakcija koja se mora posetiti i doživeti.

Navagio- Paw traveller

U povratku sa ove plaže obišli smo i plave pećine koje su pravi biser prirode. Kako je brodić bio manji prilazio je i zalazio ispod samog stenja. Voda je kristalno čista i duboka i kupanje je pravi doživljaj.

Plave pećine- Paw traveller
Plave pećine su jedna od najpoznatijih prirodnih atrakcija na ostrvu i svake godine privlače hiljade posetilaca.
Nalaze se odmah ispod svetionika na rtu Skinari.

Pećine duguju ime plavim vodama unutar njih koje mame da se u njima zapliva.

Plave pećine mogu da se posete samo brodom.

Mali čamci poput onog kojim smo mi krenuli su odlični jer prolaze kroz pećine, dok veći brodovi mogu prići samo spolja.

Plave pećine- Paw traveller

Postoji mnogo izleta brodom do plavih pećina na koje se možete ukrcati na mestima širom ostrva. Mi smo, kao što smo spomenuli, u ovu avanturu krenuli iz mesta Agios Nicolaos.

Nastavak o ovom magičnom ostrvu pročitajte OVDE

Comments

Popular posts from this blog

Ukusi sa putovanja- Barske štufade, zalogaji za pamćenje

Barske štufade- Spičanski specialitet koji pomera granice Gornji Sustaš-Paw traveller Imali smo privilegiju da prilikom posete Gornjem Sustašu, malom mestu poviše Bara, isprobamo fenomenalne barske štufade, tradicionalni specialitet Spičanskog kraja koji je po receptu svoje svekrve za krsnu slavu pripremila gospodja Zorica Vulezić i počastila nas.   Zorica i njen suprug Slavko bili su naši preljubazni domaćini u  Holiday Home Vulezić  u kome smo proveli sedam dana, i koji su nam na mnogo načina ulepšali boravak. Barske štufade- Paw traveller Iako se može napisati novela o ljubaznosti porodice Vulezić, ipak se vraćamo temi ukusi sa putovanja i fantastičnim štufadama! Barske štufade su jelo koje pomera granice u pripremi junećeg mesa iako se prave od sasvim jednostavnih sastojaka: junećeg mesa, kurkume, vegete, ruzmarina, bibera... začine svakako možete prilagoditi svom ukusu. Bez mnogo filozofije ali sa puno strpljenja i ljubavi prema hrani možete i sami pripremiti ovo jelo koje je a

FRAGOSIKA- neobična bodljikava poslastica

Fragosika, kaktus ili voće? Voće na kaktusu! Fragosika U marketima u inostranstvu a odskora i kod nas se može kupiti fragosika, vrsta kaktusa poreklom iz Meksika ali široko rasprostranjena i po Mediteranu. Ne znam da li je ova neobična voćka najpopularniji letnji plod u nekim zemljama, ali obzirom na njene blagodeti trebali biste je bar probati jer  leči dijabetes, snižava holesterol, a pored ovoga je i odličan izvor kalcijuma, kalijuma, vitamina C i magnezijuma. Prvi put sam je probala kada sam bila dete, a jedna od mojih omiljenih tetaka- Olga, mi je narodskim jezikom rekla da se zove "svekrvin jezik"... E sad, da li je moja tetka imala neku zlu karakondžulu od svekrve sa opako bodljikavim jezikom pa je ovoj neobičnoj biljci samostalno i maštovito dala to ime ili se to u narodu u odredjenim delovima Crne Gore zaista tako zove, ne bih znala pouzdano da kažem. Paw traveller Bilo kako bilo nakon više od tri decenije nabasala sam na fragosiku u jednom lokalnom marketu na Lefka

Egejska tajna - ostrvo Skiros - prvi deo

Osamljeno i netaknuto ostrvo lepih plaža, praistorijskih lokaliteta, i dom retke vrste konja. To je Skiros! Ako tražite lepe peščane plaže, tople i gostoljubive ljude, pejzaže sa izolovanim kapelicama i sve to van utabanih staza, onda pretvorite svoje putovanje u životno iskustvo i posetite Skiros!  Hora Skiros- Paw traveller Skiros je malo ostrvo usred Egejskog mora blagosloveno lepotom svog pejzaža i ljubaznošću svojih ljudi, a mitološki zabeleženo kao mesto odakle je Ahil isplovio za Troju, ali i kao mesto Tezejevog stradanja. Od njega vas deli nešto manje od dva sata vožnje trajektom "Ahilej" koji je u vlasništvu stanovnika Skirosa, od mesta Kimi na ostrvu Evija do Linarije- luke na Skirosu. Dok napuštate trajekt “Ahilej” , otkrićete da je Linarija prelepa ,mala egejska luka sa pregršt taverni i smeštaja za izdavanje, zaklonjena šumovitim brdima iznad koje se uzdiže crkva Svetog Nikole. Pouria, Skiros- Paw traveller To je glavna luka ostrva smeštena i ušuškana u ovaj